Autor:
Andero Kalju

Grete Kurik: võõrkeelsel erialal õppimine toob maailma koju kätte

Grete Kurik on särav ja kohusetundlik Tartu Ülikooli kliinilise toitmise eriala teise aasta magistrant, kelle haridustee on olnud mitmekesine. Pärast gümnaasiumi lõppu õppis ta Tallinnas psühholoogiat ning seejärel ajaloolises Londonis näitlemist ja toitumisteadust. Edasi oli õpihimulisel neiul mitu valikut. Näiteks oleks ta võinud jääda Londonisse ja õppida dietoloogiks, toidutehnoloogiks või toitumisspetsialistiks rahvatervishoiu valdkonnas.

„Kui aga kuulsin Tartu Ülikooli kliinilise toitmise erialast, tundus mulle, justkui tabaksin mitu kärbest ühe hoobiga. Nägin, et programmi asutaja ja juhtivõppejõud on professor Alastair Forbes, kes on ka mainekates Inglismaa ülikoolides sarnaseid kursuseid loonud. See andis kindlustunde, et Tartu Ülikooli kliinilise toitmise magistriõppe kvaliteet on vähemalt sama hea kui mõnes Inglismaa tippülikoolis. Lisaks oli mul soov anda midagi kodumaale ja õppida aitama patsiente, kes vajavad abi,“ selgitab Grete õhinal.

Sõnaga „toitumine“ seostub Grete arvates enamikul inimestest tervislik ja ebatervislik toit ning ehk ka kaalulangetusdieedid. Kliinilise toitmise keskmes on aga suuresti hoopis haigusega kaasnev alatoitumus. Tartu Ülikooli kliinilise toitmise eriala annab Grete sõnul võimaluse omandada põhjalikke teadmisi haigustest ja nendele vastavast teaduspõhisest toitmisravist.

Suurepärane keelepraktika

Grete sai inglise keelt harjutada juba Inglismaal elades ja õppides. „Mäletan väga hästi, kuidas tundsin end enne Inglismaale minekut väga ebakindlalt. Pidin IELTS-i inglise keele testi lausa mitu korda tegema, sest ei saanud esimestel kordadel piisavalt head tulemust. Lisaks käisin näitlemiskooli katsetel, kus esitasin väga vigases inglise keeles monolooge!“ Gretele oli rõõmsaks üllatuseks, kui vaevalt aasta pärast uskus mõni inimene, et inglise keel on tema emakeel.

Koostöö rahvusvaheliste tipptegijatega

Välisüliõpilastega koos õppimine avardab Grete meelest maailmapilti: „Meie seas on arste, teadlasi, dietolooge, psühholooge ja meil on koos väga põnev, sest saame eri tausta tõttu üksteist pidevalt täiendada.“ Õpingute kõrvalt jääb üliõpilastel aega ka ühisteks ettevõtmisteks. „Oleme koos kursusekaaslastega mööda Eestit ringi sõitnud ja ülikooli üritustel osalenud. Käime vahel koos kohvikus ühise teadusartikli kallal töötamas või õpitud materjale üle vaatamas,“ kirjeldab ta.

Grete teadushuvi on õpingute jooksul üha kasvanud ja tulevikus näeb ta ennast kliinilise toitmise teemalist teadustööd tegemas. Selle kõrval soovib ta ka praktilist töökogemust saada. „Kui olen Tartu Ülikooli kliinilise toitmise magistrikursuse läbinud ja siis aasta praktilist tööd teinud, saan ma loodetavasti töötada toitmisravi sertifitseeritud spetsialistina,“ vaatab särasilmne tudeng tulevikku.

Õppejõudude kohta jagub Gretel vaid kiidusõnu: „Nad teevad loengud niivõrd huvitavaks, et üliõpilastel tekib alati palju asjakohaseid küsimusi. Mõni arutelu on viinud lausa uute teadusuuringute ja teadusartiklite kirjutamiseni! See kõik kokku loob keskkonna, kus õppeprotsessis on meeldiv kasulikuga ühendatud.“

Grete Kurik
Doktorantuur

Karjäärikonverents „Doktorikraadiga uutesse kõrgustesse!“

Brigitta Tikku

Õpetajaks õppivat Brigittat pedagoogiameti katsumused ei heiduta

Tudengid õppimas

Ülikool toetab võimekaid esmakursuslasi praktiliste lisaõpivõimalustega